Tuesday, January 15, 2013

Gotong Royong Perdana

               Bahagian Pengurusan Sungai dan Pengurusan Banjir JPS Selangor telah mengadakan Program Gotong Royong Perdana Sempena Sambutan Hari Sungai Sedunia Tahun 2012 pada 13 Oktober 2012 (Sabtu) bertempat di Pusat Informasi Sungai Penchala, Petaling Jaya, Selangor.

             Pelbagai acara yang diadakan antaranya senaman ringan (aerobic) dan aktviti gotong royong.Antara yang terlibat dengan program gotong royong ini adalah Komuniti Sg Penchala, pelajar daripada Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Haron dan Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Medan Petaling Jaya, Kakitangan Majlis Bandaraya Petaling Jaya(Bahagian Kesihatan Awam), Kakitangan Balai Bomba Jalan Penchala,River Ranger JPS Selangor dan Kakitangan JPS Petaling. Sesi Taklimat Penchala GIS telah di sampaikan oleh Pn Srie Azrina Binti Zulkeflie daripada DanWater (M) Sdn Bhd.

            Program yang bermula pada jam 08.00 pagi telah berakhir pada jam 12.00 tengahari dengan majlis penyampaian hadiah untuk cabutan bertuah,pertandingan sampah misteri dan hadiah pertandingan Kutipan Sampah Terbanyak. Petandingan Kutipan Sampah Terbanyak telah dimenangi oleh Kumpulan Komuniti Sg Penchala (Kawasan Desa Menteri).





















No comments:

Post a Comment